Saturday, February 6, 2010

5hb Feb 2010

2 sejarah terukir tarikh ini;

yg pertama -birthday Shahmi dua thn.. sekejap masa berlalu & tak disangka, aku pun tengah pregnant kan adik Shahmi... bile ingt balik dari masa tau dia hadir dlm perut, kemudian dia lahir, karenah2 dia sepanjang 2thn nie, aku betul2 rase terharu.. smua yg aku lalui, adalah pengalaman yg tak ternilai & tentunyer, masa itu tak dpt nk diulang lagi.. bersyukur kehadrat Ilahi di atas kehadiran Shahmi dlm hidup aku, sesungguhnyer dia telah mngubah diri aku menjadi insan yg lebih baik dari sebelumnye..

yg kedua - opah sedara belah ibu aku, meninggal pagi nyer.. aku dpt tau berita lbt, sbb hp abis bateri.. wpun hati aku dh terdetik spy segera cas hp tue, tp ada jer kekangannyer... kitorg smpi kg dlm 3.30ptg, jenazah dh selamat dikebumikan. aku dapat melawat anak2nyer sahaja.. sedih sgt, lelebih lg, dia adalah adik bongsu opah aku & dia jugakla yg terakhir sekali meninggal dlm adik-beradik dia.. meninggal pada usia 57thn, bg aku terlalu muda... tp perginyer dlm keadaan yg mudah, takde sakit2 lgsg.. org kate, itu dh bahagian dia.. semuga rohnya dicucuri rahmatNya.. Al-fatihah..

6 comments:

  1. icham....heheheheh pandai anak hang berlakon..
    2 tahun besar dah anak hang

    ReplyDelete
  2. aah tulah aku ckp, skrg nii ms berlalu dgn pantas...pejam celik pejam celik...setahun tu jap jer rsnya...
    salam takziah dri aku...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, kita masih diberi peluang tuk ari ini.Hepi Besday tuk Shahmi.Tak lama lagi dapt adik plak.Sekejap je kan. Takziah atas pemergian arwah.Semoga dia ditempatkan bersama2 orang yg beriman.Moga2 kita mati nanti dlm iman. Insya Allah.Amin

    ReplyDelete
  4. selamat hari lahir shahmi...shahmi 2 tahun..ahmad 2 tahun 6 bln..coz ahmad lahir 5/8..beza 6 bulan...kejap jer shahmi dah nk dpt adik..takziah di atas pemergian org yang tersayang..yang hidup pasti akan pergi..oelh itu hargailah mereka disekeliling kita yg masih hidup..

    ReplyDelete
  5. Icham...happy birthday Shahmi...
    Icham..napa tak cakap kat aku Shahmi nye birthday..
    Icham, rajin ko update sepanjang aku bertapa ye..
    Nanti adik Shahmi mesti rajin tulis blog jugak..

    ReplyDelete
  6. yob, bukannyer dia pandai tp sbb dia tak sedar aku ambk.. dh sedar tu yg dia trus dtg..
    betul la jia, kema, zue.. ms cepat berlalu.. kitenyer umur smpi bile pun tak sape yg tau..
    ili, aku tak harap dia rajin tulis blog tp aku harap dia rajin bc buku, hahaha....

    ReplyDelete